Reglement

Mededelingen en forum nieuwtjes van de beheerder vind je hier
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Leor
Forum beheerder
Berichten: 8
Lid geworden op: 16-04-2013 19:33

Reglement

#1 Bericht door Leor » 08-03-2014 16:16

[u][b]Reglement voor het forum Circus Fans[/u][/b]

[i]Heb respect voor elkaar [/i]
Behandel je mede forumgebruikers zoals je zelf ook graag behandeld zou willen worden. Iedereen heeft zijn eigen mening, wijkt deze af van de jouwe dan hoef je het hier niet mee eens te zijn maar dient deze wel gerespecteerd te worden.
Kwetsende en seksueel getinte opmerkingen, schelden, ruzie en elkaar uitlokken wordt absoluut niet getolereerd.
Heb je problemen met een mede forum gebruiker en kom je hier niet zelf uit, stel dan de vertrouwenspersoon van dit forum op de hoogte (Leor).
Het is niet toegestaan om namen te noemen of dingen te vertellen in (privé) berichten ten nadele van een lid, dit forum of een circus.

[i]Lid worden [/i]
Het lidmaatschap van dit forum is gratis.
Veel mensen melden zich aan met een nicknaam. Dit is toegestaan. Maar je bent wel verplicht om je tijdens je "nieuw lid" status in "wie is wie?" voor te stellen.
Je mag hier zelf invulling in geven. Maar voor de mede forum gebruikers is het wel fijn om te weten wie je bent en waarom je lid bent geworden van Circus Fans.
Dit is fijn voor op het forum, maar ook zeker als je eens met iemand wilt afspreken om bijvoorbeeld samen naar een circus te gaan.
De nicknaam die je kiest kun je zelf niet wijzigen, de beheerder kan dit wel eenmalig voor je doen.

[i]Rangen [/i]
Op dit forum wordt gewerkt met rangen. Hieraan kun je zien of iemand pas nieuw is, al een actief lid is of een speciale functie heeft. Denk aan moderators / reporters / beheerder of vip's. Vip's zijn bijvoorbeeld leden die zeer nauw betrokken zijn met een circus en een positieve invloed hebben op het forum. Behoor jij hier tot, neem dan door middel van een pm contact op met de beheerder.
Reporters zijn leden die hun sporen hebben verdiend in het maken van veel en goeie reportages en een positieve bijdrage leveren aan Circus Fans.
Een ander woord voor (forum)beheerder is admin of administrator.

[i]Onderwerpen plaatsen en antwoorden [/i]
Ieder lid mag een onderwerp plaatsen.
Gebruik een duidelijke en nette omschrijving. Als je een vraag stelt kijk dan eerst even of deze vraag niet al eens eerder is gesteld. Dit doe je via de zoekfunctie.
Tevens is het de bedoeling dat je je onderwerp opent in het daarvoor bestemde subforum. Dit houdt het forum overzichtelijk.
Antwoorden doe je door middel van de button "post reply of quick reply" .
Blijf ontopic, dat wilt zeggen dat je de rode draad van de eerste openingspost moet blijven volgen.
In general chat ben je vrij om alles wat binnen de fatsoensnormen valt te posten (exclusief reclame), het hoeft niet circus gerelateerd te zijn.
Maar voor iedere vraag / reportage oid een eigen topic aan. Dus niet van circus A een heel seizoen in een topic.
Vermeld in de titel altijd de circusnaam en eventueel locatie, dit om het overzichtelijk te houden.
Het beheer heeft het recht om onderwerpen te verplaatsen, verwijderen of aan te passen zonder jou daar van op de hoogte te stellen.

[i]Avatar en handtekening [/i]
Je mag een avatar plaatsen.
De maximale afmetingen zijn 80x80. Avatars mogen niet aanstootgevend, op wat voor manier dan ook, voor mede forumgebruikers, circussen of dit forum.
Je kan instellen dat er onder iedere post van jou een handtekening komt. Bewegende teksten, plaatjes, banners of verwijzingen naar andere sites die niet van jou zijn zijn niet toegestaan (alleen een korte tekst naar bijvoorbeeld jou persoonlijke webpagina).
Het beheer heeft het recht om avatars en handtekeningen te verwijderen of (blijvend) aan te passen.

[i]Reclame [/i]
Zonder schriftelijke toestemming van de beheerder mag er geen reclame over producten of andere gerelateerde sites of fora geplaatst worden in avatars, handtekeningen, onderwerpen en in privé berichten.
Wil je reclame maken dan kun je contact opnemen met de beheerder. Wil je iets verkopen, dan kan dit in het subforum de braderie.
Er mag wel reclame gemaakt/gedeeld worden voor circussen (denk aan een tourschema, of waarom jij een bepaald circus nu helemaal te gek vindt) als de circussen het zelf ook al bekend hebben gemaakt.

[i]Copyright en bronvermelding [/i]
Niets van dit forum mag worden gekopieerd zonder schriftelijke toestemming van de beheerder. Dit geldt voor elke publicatie van een andere auteur anders dan jezelf.
Het is toegestaan om bv circusnieuws wat je elders hebt gelezen op dit forum te delen. Je moet dan wel altijd onder aan de tekst een bronvermelding (naam site - site) plaatsen.

[i]Reportages maken en foto's plaatsen [/i]
Als je reportages maakt over een circus dan doe je dat uit naam van jezelf, mits je vaste reporter bent van dit forum en graag uit naam van dit forum werkt.
Circus directies vinden over het algemeen niet erg als je een reportage of foto sessie maakt.
Meld je wel altijd even bij de directie en laat hen weten dat ze bijvoorbeeld op dit forum gepubliceerd worden.
Bij een reportage moet altijd vermeld staan wie de reportage of foto's heeft gemaakt en waar de foto's zijn genomen.
Je kan foto's plaatsen door middel van de IMG button. Je kopieert de link waar de foto staat, je arceert deze en drukt dan op de IMG button.
Een foto kun je gratis uploaden via onder andere photobucket.com.
Tevens kun je er ook voor kiezen om een foto te plaatsen via de optie "voeg een foto toe".
Maak foto's aub niet te groot, omdat dit de leesbaarheid van een topic niet ten goede komt.

[i]Aansprakelijkheid [/i]
Je bent zelf verantwoordelijk voor alles wat er met jou nicknaam wordt gepost. Ben dus voorzichtig met je wachtwoord.
Het forumbeheer biedt geen enkele garantie met betrekking tot de juistheid of nauwkeurigheid van de in het forum voorkomende informatie en stelt zich niet verantwoordelijk voor materiële of immateriële schade.
Het forum Circus Fans is niet aansprakelijk voor zaken die in of op het terrein van een circus spelen. Indien je hier problemen mee hebt dien je je te wenden tot de directie van het betrokken circus. De beheerder van dit forum is geen tussenpersoon tussen personen/instanties en het circus.

[i]Privacy [/i]
De beheerder van dit forum hecht een grote waarde aan de privacy van zijn leden. Jou (ip)gegevens zullen nooit aan derden bekend gemaakt worden.
Je moet bij aanmelding een kloppend emailadres invullen, dit is alleen zichtbaar voor de beheerder en zal niet door verkocht worden aan andere partijen.
PS: indien er aangifte gedaan moet worden bij de politie zullen jou IP gegevens en het emailadres door gegeven worden aan justitie.
Hier van wordt je altijd op de hoogte gesteld.
Het beheer heeft de mogelijkheid om af en toe eens een nieuwsbrief per email te sturen naar alle forumleden.

[i]Vacatures [/i]
Indien er een bepaalde functie wordt gezocht ter ondersteuning van dit forum dan zal er een vacature geplaatst worden in het subforum forum mededelingen
Als er in forum mededelingen geen vacatures staan dan betekent dat er op dat moment (nog) geen vacatures zijn. Je bent altijd vrij om een open sollicitatie te sturen.

[i]Naammisbruik, merchadisign en samenwerkingsverbanden [/i]
Het is niet toegestaan om gebruik of misbruik te maken van de naam Circus Fans, de originele forum url, social media sites, de domeinnaam, het logo of de slogan (circus fans, voor en door circusliefhebbers)
Eventuele merchadisign en samenwerkingsverbanden met andere sites, circussen of stichtingen wordt geregeld door de beheerder van Circus Fans,
of door het lid wat hier schriftelijke goedkeuring tot toe heeft gekregen van de beheerder van Circus Fans.
Ben je het ergens niet mee eens of heb je een leuk idee dan zal de beheerder er altijd voor openstaan om dit met jou te bespreken.

[i]Verkopen of verhuren [/i]
Het is toegestaan om op dit forum materialen of tickets te verkopen of te verhuren. Dit moet in het subforum "de braderie".
Het is ten strengste verboden om illegale dingen te verhandelen of om het forum alleen voor de verkoop of verhuur te gebruiken.
Het beheer is niet verantwoordelijk voor eventuele problemen die ontstaan tijdens of na de verkoop. Dit valt allemaal onder eigen risico.

[i]Meetings [/i]
Wij hebben allemaal één ding gemeen, wij zijn circusfan. In het subforum meetings kun je met je mede forumgebruikers afspreken om gezellig samen naar een circus te gaan. Meetings zijn op eigen iniatief en verantwoordelijkheid van leden.
Indien het forum Circus Fans een meeting organiseert zal dit duidelijk in de openingspost worden beschreven. De verantwoordelijkheid van juiste tijd, locatie en plaatst ligt dan bij de beheerder van dit forum.

[i]Social media, media of instanties [/i]
Het is niet toegestaan om je op het internet of in de gewone wereld uit te geven voor de beheerder of moderator van Circus Fans als je dit niet bent.
Breng de beheerder altijd op de hoogte als er contact met jou is geweest met de media of instanties. Desgewenst neemt de beheerder dit contact over.

[i]Gevolgen bij het niet in acht nemen van de regels [/i]
Indien je je niet aan de regels houdt zal de beheerder/moderators helaas genoodzaakt zijn om hier actie op te ondernemen.
Het beheer van dit forum kan een waarschuwing uitdelen bij een lichte overtreding. Je krijgt dan per pm te horen dat je een overtreding hebt begaan, je hier voor een waarschuwing hebt gekregen, waarom en wat de gevolgen hiervan zijn voor de toekomst. Heb je nog vragen dan kun je deze stellen per pm aan degene die jou de waarschuwing heeft gegeven. Deze is verplicht om jou hierover een antwoord te geven.
Maak je een grove overtreding dan bestaat de mogelijkheid dat je een (tijdelijke of permanente) ban krijgt. Je bent dan dus (tijdelijk of permanent) niet meer welkom op het forum. Na een ban kun je door middel van het dan voor jou bekende e-mailadres in contact treden met de beheerder.
Waarschuwingen en één ban worden altijd backstage besproken.
De beheerder neemt dan de beslissing wat voor waarschuwing iemand krijgt of voor hoelang een ban geldt. Wij hopen echter dat dit nooit nodig is.

[i]Forum beheer team [/i]
Het forum is in april 2013 opgericht door Leor. Hij is de beheerder en tevens vertrouwenspersoon van dit forum.
Zijn oren en ogen zijn de moderators. Samen proberen zij te zorgen dat het forum goed gestroomlijnd blijft.
Indien je dingen opmerkt die nadelig zijn voor het forum/een lid of een circus ben je verplicht om hier direct de beheerder of moderators van op de hoogte te brengen, zij kunnen dan indien nodig gelijk actie hierop ondernemen.
Heb je vragen, feedback, opmerkingen oid dan kun je deze stellen in het feedback subforum. Deze zullen dan beantwoord worden door iemand van het beheer.
Je mag feedback natuurlijk ook pm'en, maar wij werken het liefste transparant.

[i]Klachtenprocedure [/i]
Heb je een klacht dan heb je het recht om een klachtenprocedure te starten.
Dit kan bijvoorbeeld als je vind dat je onrechtmatig een waarschuwing of ban hebt gekregen.
Je stuurt de beheerder Leor een pm. Je vermeld bij onderwerp dat het om een klacht gaat en je beschrijft nauwkeurig en uitgebreid de situatie waarover je een klacht wilt indienen. Tevens vermeld je waarom je een klacht wilt indienen.

Indien je nog vragen of opmerkingen hebt over dit reglement dan mag je je wenden tot Leor.
Niets van bovenstaande regels mag zonder schriftelijke toestemming van het beheerder worden gebruikt op internet/buiten internet.

[size=7][i]Dit reglement is opgesteld door Leor, op 7 maart 2014[/i][/size]

Plaats reactie